صوت وحی

صوت آنلاین

صوت آنلاین

نصر من الله و فتح قریب...
یا حبیبی یا الله
اللهم صل علی محمد وآل محمد

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اسم مخفی در قران
#1
 مَّا مِن دَابَّةٍ إِلَّا هُوَ آخِذٌ بِنَاصِيَتِهَا ۚ...(56) هود
نیست از جنبده ایی مگر آنکه او گیرنده ی موی پیشانی آن جنبده است

دابه  یک  کلمه است و پیشانی این کلمه( کلمه اول دابه )  ... دال ...  می باشد 
 و هو منظور خداست اگر هو پیشانی دابه را بگیرد ،  کلمه هود در می آید 
جالب این است که این جمله در سوره هود قرار دارد

کسی ز امیرالمومنین علی علیه السلام سوال کرد اسمی پنهان در قران وجود دارد که امام علی چنین پاسخی فرمودند .
پاسخ
#2
(1394/8/6، 07:56 صبح)YARAN10000 نوشته است:  مَّا مِن دَابَّةٍ إِلَّا هُوَ آخِذٌ بِنَاصِيَتِهَا ۚ...(56) هود
نیست از جنبده ایی مگر آنکه او گیرنده ی موی پیشانی آن جنبده است

دابه  یک  کلمه است و پیشانی این کلمه( کلمه اول دابه )  ... دال ...  می باشد 
 و هو منظور خداست اگر هو پیشانی دابه را بگیرد ،  کلمه هود در می آید 
جالب این است که این جمله در سوره هود قرار دارد

کسی ز امیرالمومنین علی علیه السلام سوال کرد اسمی پنهان در قران وجود دارد که امام علی چنین پاسخی فرمودند .

سوال : نیست از جنبده ایی مگر آنکه او گیرنده ی موی پیشانی آن جنبده است، این جمله به چه معناست؟! منظور از بیان این جمله چیست؟
پاسخ
#3
(1394/8/10، 03:17 عصر)ahesam نوشته است:
(1394/8/6، 07:56 صبح)YARAN10000 نوشته است:  مَّا مِن دَابَّةٍ إِلَّا هُوَ آخِذٌ بِنَاصِيَتِهَا ۚ...(56) هود
نیست از جنبده ایی مگر آنکه او (خدا) گیرنده ی موی پیشانی آن جنبده است

دابه  یک  کلمه است و پیشانی این کلمه( کلمه اول دابه )  ... دال ...  می باشد 
 و هو منظور خداست اگر هو پیشانی دابه را بگیرد ،  کلمه هود در می آید 
جالب این است که این جمله در سوره هود قرار دارد

کسی ز امیرالمومنین علی علیه السلام سوال کرد اسمی پنهان در قران وجود دارد که امام علی چنین پاسخی فرمودند .

سوال : نیست از جنبده ایی مگر آنکه او گیرنده ی موی پیشانی آن جنبده است، این جمله به چه معناست؟! منظور از بیان این جمله چیست؟

l معنی روان تر آن : نیست جنبدهایی مگر آنکه خدا گیرنده ی موی پیشانی آن جنبده است 
 ناصيه در اصل به معنى موى پيش سر مى باشد، و از ماده نصا (بر وزن نصر) به معنى اتصال و پيوستگى آمده است ، و اخذ به ناصيه (گرفتن موى پيش سر) كنايه از تسلط و قهر و غلبه بر چيزى است ، و اينكه در جمله بالا خداوند مى فرمايد: هيچ جنبنده اى نيست مگر اينكه  خدا ناصيه او را مى گيريد ، اشاره به قدرت قاهره او بر همه چيز است ، به گونه اى كه هيچ موجودى در برابر اراده او هيچگونه تاب مقاومت ندارد، زيرا معمولا هنگامى كه موى پيش سر انسان يا حيوانى را محكم بگيرند، قدرت مقاومت از او سلب مى شود. تفسیر المیزان
پاسخ
 سپاس شده توسط ahesam




کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان