صوت وحی

صوت آنلاین

صوت آنلاین

نصر من الله و فتح قریب...
یا حبیبی یا الله
اللهم صل علی محمد وآل محمد

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تخریب محیط زیست
#1
وَلَأُضِلَّنَّهُمْ وَلَأُمَنِّيَنَّهُمْ وَلَآمُرَ‌نَّهُمْ فَلَيُبَتِّكُنَّ آذَانَ الْأَنْعَامِ وَلَآمُرَ‌نَّهُمْ فَلَيُغَيِّرُ‌نَّ خَلْقَ اللَّـهِ...(119)نساء
شیطان گفت : گمراه می کنم حتما حتما بندگانت را و آرزو مند می کنم حتما حتما آنها را  و وادار می کنم حتما حتما آنها را پس آنها حتما حتما می شکافند گوشهای چهارپایان را پس آنها حتما حتما تغییر می دهند خلق خدا را

نکته :شیطان پس از آنکه انسان را به دام گمراهی و آرزوها گرفتار کرد و پپیوسته آنها را وادار کرد در نتیجه انسانها گوشهای چهار پایان را می شکافند (حیوان آزار می شوند)
نکته: خلق خدا یعنی فطرت خدا  و فطرت خدا یعنی دین که خدا تمام انسانها را بر آن آفریده است آیه 30 سوره روم فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفًا فِطْرَةَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا لَا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذَلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ

کتاب ترجمه فرقان آیت الله صادقی تهرانی
خلق الله یعنی فطرت خداداد ، براساس آیه 30 سوره روم ، هرچند که فطرت الله تبدیل
پذیر نیست اما تغییر پذیر است
پاسخ
#2
(1395/1/4، 08:45 عصر)yaran10000 نوشته است: وَلَأُضِلَّنَّهُمْ وَلَأُمَنِّيَنَّهُمْ وَلَآمُرَ‌نَّهُمْ فَلَيُبَتِّكُنَّ آذَانَ الْأَنْعَامِ وَلَآمُرَ‌نَّهُمْ فَلَيُغَيِّرُ‌نَّ خَلْقَ اللَّـهِ...(119)نساء
شیطان گفت : گمراه می کنم حتما حتما بندگانت را و آرزو مند می کنم حتما حتما آنها را  و وادار می کنم حتما حتما آنها را پس آنها حتما حتما می شکافند گوشهای چهارپایان را پس آنها حتما حتما تغییر می دهند خلق خدا را

نکته :شیطان پس از آنکه انسان را به دام گمراهی و آرزوها گرفتار کرد و پپیوسته آنها را وادار کرد در نتیجه انسانها گوشهای چهار پایان را می شکافند (حیوان آزار می شوند)
نکته: خلق خدا یعنی فطرت خدا  و فطرت خدا یعنی دین که خدا تمام انسانها را بر آن آفریده است آیه 30 سوره روم فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفًا فِطْرَةَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا لَا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذَلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ

کتاب ترجمه فرقان آیت الله صادقی تهرانی
خلق الله یعنی فطرت خداداد ، براساس آیه 30 سوره روم ، هرچند که فطرت الله تبدیل
پذیر نیست اما تغییر پذیر است

سوال ؟
منظور از " فطرت الله تبدیل پذیر نیست اما تغییر پذیر است " چیست؟ تبدیل پذیر بودن و تغییر پذیر بودن به چه معناست؟
پاسخ
 سپاس شده توسط Avala ، yaran10000
#3
(1395/1/30، 03:54 صبح)ahesam نوشته است:
(1395/1/4، 08:45 عصر)yaran10000 نوشته است: وَلَأُضِلَّنَّهُمْ وَلَأُمَنِّيَنَّهُمْ وَلَآمُرَ‌نَّهُمْ فَلَيُبَتِّكُنَّ آذَانَ الْأَنْعَامِ وَلَآمُرَ‌نَّهُمْ فَلَيُغَيِّرُ‌نَّ خَلْقَ اللَّـهِ...(119)نساء
شیطان گفت : گمراه می کنم حتما حتما بندگانت را و آرزو مند می کنم حتما حتما آنها را  و وادار می کنم حتما حتما آنها را پس آنها حتما حتما می شکافند گوشهای چهارپایان را پس آنها حتما حتما تغییر می دهند خلق خدا را

نکته :شیطان پس از آنکه انسان را به دام گمراهی و آرزوها گرفتار کرد و پپیوسته آنها را وادار کرد در نتیجه انسانها گوشهای چهار پایان را می شکافند (حیوان آزار می شوند)
نکته: خلق خدا یعنی فطرت خدا  و فطرت خدا یعنی دین که خدا تمام انسانها را بر آن آفریده است آیه 30 سوره روم فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفًا فِطْرَةَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا لَا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذَلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ

کتاب ترجمه فرقان آیت الله صادقی تهرانی
خلق الله یعنی فطرت خداداد ، براساس آیه 30 سوره روم ، هرچند که فطرت الله تبدیل
پذیر نیست اما تغییر پذیر است

سوال ؟
منظور از " فطرت الله تبدیل پذیر نیست اما تغییر پذیر است " چیست؟ تبدیل پذیر بودن و تغییر پذیر بودن به چه معناست؟
درود بیکران بر دلهای اسمانی....

برگرفته از سایت غدیر
فرق بین تبدیل و تغییر

در پاسخ باید گفت که بین تبدیل و تغییر فرق است. تبدیل، یعنی بدل کردن، برداشتن شیئی و شی ء دیگری را جایگزین آن کردن. مانند: کسی که کیمیاگر است و مس را به طلا تبدیل می کند. خداوند هم در قرآن می فرماید: یبدل الله سیئاتهم حسنات(36)، خداوند، گناهان را تبدیل به حسنات می کند.
اما تغییر یعنی مسیر و جهت را منحرف و کج کردن و به بیراهه رفتن و راه را عوض کردن است. اینکه خداوند در آیه مورد بحث می فرماید تبدیل و بدلی برای خلق خدا نیست، مثل اینکه فطرتی که دیروز خداوند در من و شما قرار داده بود که ظلم نکنیم و ظلم را بد بدانیم، امروز هم ظلم را بد می دانیم و نه تنها بد و فطرتا نمی خواهیم انجام بدهیم، بلکه اگر کسی ظلم کند او را سرزنش می کنیم، ممکن است خود همین انسان امروزه ظلم کند، اما در هر صورت ظلم را بد می داند. در این صورت است که گفته می شود لا تبدیل لخلق الله انسان نمی تواند و قدرت آن چنانی ندارد که فطرت خود را نابود کند، چون این فطرت جزء سرشت و ذات اوست و تعویض و جداشدنی نیست، اما می تواند جهت و مسیر آن را عوض کند. در این مورد آیه 119 سوره نساء از قول شیطان گفته می شود: ولأمرنهم فلیغیرن خلق الله، شیطان می گوید من حتما جهت و مسیر خلق خدا را تغییر می دهم. نمی گوید فطرت آنها را بدل یا نابود می کنم، بلکه تغییر می دهم، یعنی در آن مسیری که قرار دادند مسیر و راه را عوض می کنم تا انسان نتواند به سعادت و کمال مطلق برسد.
پاسخ
 سپاس شده توسط ahesam ، yaran10000
#4
سُنَّةَ اللَّهِ فِي الَّذينَ خَلَوا مِن قَبلُ ۖ وَلَن تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبديلًا﴿۶۲﴾احزاب
سنت خدا در پیشنیان جاری بود و در آینده هم تبدیلی برای سنت خدا نخواهی یافت .

سنت خداوند ، یعنی ثابت بودن رفتار خدا نسبت به جهان هستی (البته شاید برخی اشکال بگیرند که برخی احکام اسلامی در زمان پیغمبر ناسخ و منسوخ  هم هستند که این ربطی به مسئله تبدیل سنت خدا ندارد بلکه ناسخ یعنی آشکار شدن سنت خداست بدلیل وجود مقتضی ، که قبلا نبود)
مثلا دربرابر استقامت مومنان در مقابل دشمنان  ، خداوند ملائکه را نازل می کند برای تثبیت ایمان مومنان
إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ ...﴿۳۰﴾فصلت
همانا کسانیکه گفتند پروردگار ما الله ست سپس استقامت کردند ، نازل می شوند ملائکه بر آنها ...

نتیجه : در سنت خدا تبدیل نیست ، یعنی فکر نکنید اگر استقامت کردید خداوند جنود خود را نازل نمی کند و  کاری دیگر انجام می دهد( مطمئن باشید و شک نکنید که پس از استقامت  مومنان ، جنود خدا بر مومنان نازل می شوند)
نیاز به توضیحات بیشتری دارد و این نوشته کامل نیست...
پاسخ
 سپاس شده توسط ahesam




کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان